اتاق خبر گام استیل, استیل, نرده

معرفی کامل انواع پایه های شیشه خور و کابلی

پایه اسپیگت - کد PI 210

حتماً در مورد انواع پایه های شیشه خور و کابلی چیزهای زیادی شنیده اید وقتش رسیده کمی در مورد تفاوت اینها بدانید و مزایا و معایب هر یک را بررسی کنید.

معرفی انواع پایه های شیشه خور و کابلی

در ابتدا می خواهیم در خصوص استنلس استیل صحبت کنیم. به آلیاژی که پایه آن از جنس آهن است و به طور کلی مقدار کربن آن کمتر از 2 درصد و کروم آن 11 درصد باشد استنلس استیل می گویند. پایه شیشه خور استیل به نردبان شیشه ای گفته می شود که فریم ندارد و به اصطلاح بدون فریم است. از این نرده ها برای طرح های یک خانه استفاده می شود و معمولاً پایه شیشه خور استیل از جنس استیل 201 و 304 است که مقاومت نسبتاً خوبی در برابر عدم تغییر رنگ خواهند داشت.

در پایه شیشه خور استیل می توان از نماهای نرده شیشه ای نیز استفاده کرد و جای پایه های بلند از پایه های کوچک استیل نیز کمک گرفت. به طور کلی این پایه ها وظیفه نگهداری شیشه را بر عهده دارند. پایه های کابلی همانطور که از اسمش مشخص است ترکیبی از نرده های استیل و گاردهای امنیتی است. در این پایه ها از سیم بکسل یا کابل استفاده می شود و سبب می شود که خطر آسیب جسمی به حداقل برسد.

البته که برای اجرای انواع پایه ها نیاز است که در ابتدا اندازه گیری درستی از محل صورت بگیرد و کیفیت زمین و دیواره محل نصب نرده کابلی نیز مشخص شود. دقت کنید که میزان تحمل فشار های عمودی و افقی که به پایه ها وارد می شود اهمیت زیادی دارد. بنابراین اجرای انواع پایه های شیشه خور و کابلی نیاز به دقت بسیار بالایی خواهد داشت.

پایه اسپیگت - کد PSI 210 - پروژه شماره 7
پایه اسپیگت - کد PSI 210 - پروژه شماره ۷

قوانین اجرای انواع پایه های شیشه خور و کابلی

در صورتی که از پایه های کابلی استفاده شود می توان جنس های آهنی و آلومینیومی و استیل را در نظر گرفت که به صورت لوله یا پروفیل اجرا می شوند. پس از اینکه نصب پایه ها در محل های محاسبه شده به درستی صورت گرفت نیاز است که یراق آلات متصل شوند. دقت کنید که این بخش برای ایمنی نرده ها استفاده می شود و در تحمل بار وزنی بسیار نقش مهمی از خود ایفا می کند. وضعیت کششی سیم ها و کابل ها اهمیت زیادی دارد.

پس از اینکه یراق ها متصل شدند نیاز به عبور سیم های فلزی خواهد بود و جنس کابل های نرده می بایست از استیل ضد زنگ یا کابل های گالوانیزه باشد. سایز کابل نرده کابلی اغلب 5 بوده و گاه نیز 8 ارزیابی شده است. در نهایت یک ردیف دستگیره یا هندریل افقی اجرا می شود و روی پایه های نرده کابلی قرار می گیرد.

مزایای پایه های شیشه خور

در بین انواع پایه های شیشه خور و کابلی شاید برای شما سوال باشد که کدام یک بهتر هستند. به طور کلی پایه های شیشه خور برای دکوراتیو استفاده می شوند و امروزه به واسطه تنوع رنگی بالایی که برای این مدل ها دیده میشوند بسیار کاربردی هستند. از شیشه ها برای طراحی و دیزاین محیط های داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود و پایه های شیشه خور برای پله های حول محور یک انتخاب بسیار لوکس خواهند بود.

البته این پایه ها برای پارتیشن های اداری و جداکننده ها و همینطور برای حمام های شیشه ای و چیدمان اتاق خواب نیز مناسب هستند. این مدل از پایه ها در دکوراسیون های فروشگاهی استفاده می شوند و به طور کلی شیشه های چاپی آن نیز طرفداران زیادی دارند.

پایه اسپیگت - کد PSI 210 - پروژه شماره 25
پایه اسپیگت - کد PSI 210 - پروژه شماره ۲۵

نوع شیشه ای که برای پایه های شیشه خور استفاده می شود اهمیت زیادی دارد اما پایه ها باید در موقعیت درستی از زمین قرار بگیرند و این موضوع اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. دقت کنید که پایه ها به زمین یا هر سطح دیگری پیچ می شوند و اگر سطح زمین از نظر کیفیت وضعیت مناسبی نداشته باشد اصلاً نمی توان به آن اعتماد کرد و احتمال شکستن شیشه وجود دارد.

در خرید انواع پایه های شیشه خور و کابلی باید به طور کلی به کیفیت پایه دقت شود و روش نصب نیز پیش از خرید بررسی شده باشد.

از مزایای مهمی که برای پایه های شیشه خور وجود دارد این که بسیار شیک و مدرن است و رفلکس نور ایجاد می کند و مقاومت آن در برابر رطوبت و همینطور مناطق شرجی بسیار زیاد است.

مزایای انواع پایه های کابلی

پایه های کابلی از اجزای تمام استیل تهیه می شود این مدل از پایه ها زیبایی و ایمنی خاصی دارند و در آنها از استیل ضد زنگ استفاده شده است. این مدل از پایه ها به صورت پروفیلی نیز برای پله های مفصلی اجرا می شوند.

برای اجرای این مدل از پایه ها نیاز به تجربه و مهارت بالایی خواهد بود چون امکان شل شدن اتصالات نرده بسیار زیاد است و می بایست سیم بکسل ها به درستی مهار شوند در صورتی که عملیات مهار سازی به درستی صورت نگیرد به مرور زمان شل شده و در نهایت ایمنی نرده کم می شود.

پایه کابلی - کد PK2000 - پروژه شماره 8
پایه کابلی - کد PK2000 - پروژه شماره ۸

البته که اجرای کابل های عمودی نیز در سال های اخیر بسیار دیده شده است و این کابل ها به کف پله ها متصل می شوند و فضای داخلی منزل را بسیار شیک و خاص خواهند کرد. نکته مهم دیگری که در خصوص انواع پایه های شیشه خور و کابلی وجود دارد این پایه ها طراحی های منحصر به فرد خود را دارند و در نهایت طبق سلیقه مشتری انتخاب می شوند.

کلام آخر

رنگ اصلی به کار برده شده در انواع پایه های شیشه خور و کابلی متنوع است و شما می توانید هر مدلی که مدنظر دارید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و ایده های خود را در میان بگذارید.

استحکام و ایمنی برای انواع پایه های شیشه خور و کابلی بسیار مهم است و باید این موضوع را در خرید خود در نظر بگیرید و سعی کنید بهترین گزینه را سفارش دهید. مدل های شیشه خور با سیستم های خاص و اختصاصی نصب می شوند و بسیار جذاب هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید