اتاق خبر گام استیل, استیل, درب

تفاوت درب استیل و درب آهنی

درب استیل

فکر می کنید تفاوت درب استیل و درب آهنی چیست که جنس استیل تا این حد طرفدار پیدا کرده است؟ اگر قرار باشد که فاکتورهای تفاوت درب استیل و درب آهنی را بررسی کنیم می توان به جنس، کیفیت، وزن، امنیت و استحکام و همینطور دوام اشاره کرد.

درب استیل- کد DS1000- پروژه 8-5
درب استیل- کد DS1000- پروژه ۸-۵

تفاوت درب استیل و درب آهنی از نظر جنس

می دانید که درب آهنی در واقع همان درب فولادی است که ترکیبی از کربن و منگنز به میزان زیاد بوده و با سیلیسیم و فسفر و اکسیژن و گوگرد ترکیب شده است. فولاد از ارزشمندترین مواد مهندسی و ساختمانی در دنیا محسوب می شود. اما موضوع از این قرار است که آهن دوام زیادی در برابر رطوبت ندارد و به نوعی پوسیده می شود و حتی مقاومت آنچنانی نیز ندارد و دچار خوردگی و زنگ زدگی می شود. برای حل این مشکل در گذشته از لایه های پوششی مثل پودر، روغن و گریس استفاده می شد و نگهداری آن به شکل منظم صورت می گرفت.

استیل آلیاژی از فولاد است و ترکیبی از آهن و نیکل و کروم! استیل ها دسته بندی های مختلفی دارند. مثلاً استیل آستنیتی، آهنی و … . به طور کلی تفاوت درب استیل و درب آهنی از نظر جنس وابسته به ضد زنگ بودن استیل است. در واقع استنلس استیل از دسته موادی است که ضد زنگ بوده و کیفیت بی نظیری برای آن ارزیابی شده است.

این فلز در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و همینطور عنصر کرومی که در ان به کار برده شده است به میزان 10.5 درصد است. البته این میزان در برخی از موارد بیشتر نیز خواهد شد و بستگی به نوع نرده دارد. 

درب استیل- کد DS1000
درب استیل- کد DS1000

تفاوت درب استیل و درب آهنی از نظر نوع ساخت

در بررسی تفاوت این دو نوع درب باید به نوع ساخت هر یک توجه کنیم. به طور کلی درب های آهنی، یا فولادی از دسته درب هایی هستند که از ورق و پروفیل و فولاد ساخته شده اند. این درب ها به صورت کارخانه ای و در ابعاد مشخصی اجرا می شوند و البته که شما می توانید با ابعاد سفارشی خود نیز آنها را خریداری کنید.

در خصوص ساخت درب های استیل از استیل های سری 304 و 201 استفاده می شود که به صورت تمام استیل و یا با روکش استیل اجرا خواهد شد. شرایط به این صورت است که شاسی کار از جنس آهن یا آلومینیوم بوده و روکش آن از جنس استیل طراحی می شود. ساخت درب های استیل هم به صورت کارخانه ای و هم به شکل سفارشی صورت می گیرد.

تفاوت درب استیل و درب آهنی از نظر کاربرد

حال سوال اینجاست که درب استیل بهتر است یا آهنی؟

برای اینکه تفاوت درب استیل و درب آهنی مشخص شود باید نوع کاربرد مورد نظر سنجیده شود. باید بررسی کنید که محل نصب درب دقیقاً کجاست. از درب های استیل می توان در اکثر اماکن استفاده کرد مثلاً ورودی ساختمان، لابی، واحد، حمام و استخرها! چون این درب ها ضد زنگ بوده و وضعیت آب و هوایی روی کیفیت آنها تاثیری نمی گذارد.

دقت کنید که درب های آهنی معمولاً به عنوان درب ورودی ساختمان استفاده می شوند و شاید آنطور که باید مانند درب های استیل مورد توجه قرار نگیرند.

درب آهنی- کد DI1000- پروژه 1
درب آهنی- کد DI1000- پروژه ۱

تفاوت درب استیل و درب آهنی از نظر استحکام

در نگاه اول استحکام درب های فولادی به نسبت درب های استیل بیشتر است و در این موضوع شکی نیست اما اصل داستان چیز دیگری است! حقیقت این است که حفظ استحکام اهمیت زیادی دارد. درب های آهنی روزهای اول بسیار عالی و مقاوم هستند اما پس از گذشت زمان دچار خوردگی و زنگ زدگی می شوند و مقاومت بالایی ندارند و این موضوع سبب می شود که استحکام این درب ها به مرور زمان زیر سوال برود.

اما درب های استیل یک انتخاب با دوام هستند و نه تنها در برابر خوردگی مقاوم هستند، حتی مواد خاص شوینده نیز روی این درب ها تاثیری نخواهد داشت و مقاومت لازم را ایجاد می کند. استیل 201 و استیل 304 نیز تا حد مناسبی در برابر ضربه ها شرایط مناسبی دارد. پس در یک جمع بندی مشخص است که درب های استیل از نظر استحکام برنده هستند.

درب استیل- کد DS1000
درب استیل- کد DS1000

تفاوت درب استیل و درب آهنی از نظر ظاهری

برسیم به ظاهر درب ها! موضوعی که برای هر خریداری اهمیت زیادی دارد.

درب های آهنی معمولاً دارای یک لایه ضد زنگ و یا رنگ هستند که تا حدودی سبب زیباتر نشان داده شدن ظاهر آنها می شود. این درب ها معمولاً با پوسیدگی و زنگ زدگی همراه بودند و این موضوع سبب جلوه خاصی به درب ها خواهد داد.

درب های استیل نیاز به رنگ و یا مواد ضد زنگ ندارند. در این درب ها از پروفیل و ورق و استیل استفاده می شود که از قبل در کارخانه رنگ آمیزی شده اند. این درب ها در رنگ های نقره ای، طلایی، مسی و دودی اجرا می شوند بنابراین ظاهر این درب ها بسیار لوکس و بی نظیری است و این موضوع سبب می شود که کیفیت درب نیز به شکل حرفه ای مدنظر قرار بگیرد.

درب استیل- کد DS1000
درب استیل- کد DS1000

کلام آخر

این بررسی ها مشخص کرد که خرید درب های استیل از نظر هزینه به صرفه تر هستند. شاید تفاوت درب استیل و درب آهنی از نظر قیمت در ابتدا باعث شود که شما به سراغ درب های آهنی بروید اما هزینه ای که برای تعمیر و نگهداری این درب ها در نظر گرفته می شود به مراتب بسیار بیشتر از درب های استیل هستند.

درب های استیل به طور کلی در مدل های تمام استیل، استیل و شیشه، استیل و چوب و ترکیبی از هر سه مورد طراحی می شوند، پس دست شما در خرید باز است و می توانید متریال بی نظیری سفارش دهید.

استیل 304 به طور کلی در سبک های تایوانی نیز عرضه شده است و یکی از بهترین انتخاب ها محسوب می شود. دقت در ساخت این مدل از استیل ها و کیفیت بسته بندی و نوع پولیش از مواردی است که برای این استیل دیده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *