اتاق خبر گام استیل, استیل, پله

راهنمای جامع انتخاب پله مناسب با فضا

باکس وسط- کد B1000

انتخاب پله مناسب با فضا کار ساده ای نیست! برخی خانه ها بسیار بزرگ هستند، برخی کوچک! برخی بزرگ هستند اما موقعیت قرار گیری پله در فضا دشوار است پس چه خوب است راهنمای انتخاب پله مناسب با فضا به خوبی ارزیابی شود تا مشخص شود که بهترین پله کدام خواهد بود.

پله باکس وسط - کد B1000 - پروژه شماره 3
پله باکس وسط - کد B1000 - پروژه شماره ۳

قوانین کلی انتخاب پله مناسب با فضا

یکی از موضوعات مهم در انتخاب پله ارتفاع کف پایین تا کف بالا است. ضخامت سقف نیز موضوع مهمی بوده و دهانه ای که پله قرار است در آن جانمایی شود. فضای پایین یکی از موضوعاتی که شاید به ذهن بسیاری از شما نرسد اما فرض کنید که قرار است پله مستقیم اجرا شود، بسیار مهم است که یک بخش زیر سقف قرار گرفته و سپس در بخش دهانه چرخیده و به قسمت بالا برود.

در پله های اسپیرال دقیقاً در موقعیت دهانه مربع چرخش داده می شود اما برای پله های نیم گرد نیز امکان دارد که یک بخش زیر سقف بیاید و این موضوع بستگی به فضا دارد.

انتخاب پله مناسب با فضای کوچک

اگر منزل شما کوچک است و قصد دارید که پله مناسب برای منزل خود را انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما پله های حول محور است. البته شما می توانید مدل های مفصلی را نیز انتخاب کنید و این موضوع بستگی به خودتان دارد.

دقت کنید که پله های حول محور هم برای فضاهای کوچک طراحی می شوند و هم برای ملک های تجاری و شاه نشین و حتی ویلاها مناسب هستند. نام دیگری که برای این پله ها در نظر گرفته می شود اسپیرال است. یعنی به طور کلی یک ستون مرکزی در نظر گرفته می شود و پله به دور ستون می چرخد به این ترتیب شما مجبور نیستید که پله را فقط در یک قسمت اجرا کنید.

از یاد نبرید که به طور کلی پله هایی که برای فضاهای کوچک استفاده می شوند باید طراحی درستی داشته باشند. پله های آماده مفصلی و حول محور حالت دمونتاژ دارند. البته که مدل بندی که برای پله های حول محور در نظر گرفته ایم بسیار جذاب است و این موضوع سبب می شود تا انتخاب برای شما آسانتر باشد.

پله حول محور - کد H1163 - پروژه شماره 3
پله حول محور - کد H1163 - پروژه شماره ۳

انتخاب پله مناسب با فضا بر اساس جنس

سوالی که در خصوص انتخاب پله مناسب با فضا پرسیده می شود: اینکه جنس پله چقدر مهم است؟ بسیار مهم است! شاید بگویید می توان از هر جنسی برای پله های داخل ساختمانی استفاده کرد و اتفاقا تا حدودی نیز درست گفته اید یعنی شما می توانید از جنس چوب، پلاستیک، بتون یا استیل استفاده کنید؛ اما چیزی که بسیار مهم است کیفیت است. پله محل عبور و مرور است. اگر قرار باشد که روزانه دفعات زیادی عبور و مرور روی پله ها صورت بگیرد نیاز به کیفیت بالا خواهد بود و می توانید از جنس شیشه ای لمنیت سکوریت استفاده کنید که بسیار محکم بوده و دولایه بوده و کاملاً ایمن است.

طبق بررسی های صورت گرفته روی پله های مفصلی و حول محور مشخص شده است که بهترین جنس، همان استیل است. استیل ضد زنگ برای همه مکان ها به خصوص فضای اداری مناسب است و خوشبختانه شرایطی فراهم می سازد تا نیاز به هزینه های اضافی نداشته باشید چون دوام این پله ها نیز بالا است. پس شما می توانید از جنس استیل برای پله های محل کار خود استفاده کنید. البته که جنس بتونی هم وجود دارد که نسبتاً قدیمی شده است و از استیل به عنوان جایگزین این جنس استفاده می شود.

خوشبختانه اینطور که بررسی ها نشان می دهد استیل از دسته جنس هایی است که برای پله های داخلی ساختمان های اداری بهترین گزینه بوده و توانسته در مدل 304 بسیار طرفدار داشته باشد و شما با خیال راحت می توانید این پله را خریداری کنید و از داشتن آن لذت ببرید.

پله مفصلی- کد M1163 - پروژه شماره 13
پله مفصلی- کد M1163 - پروژه شماره ۱۳

انتخاب پله مناسب با فضا بر اساس طرح

به طرح پله بسیار دقت کنید. به طور کلی دسته بندی های جالبی برای اجرای پله ها دیده می شود. مثلاً می توانید از پله های مفصلی از جنس استیل به صورت مستقیم استفاده کنید و یا پله های اسپیرال ترکیب استیل و شیشه را انتخاب کنید. همینطور شرایط به شکلی است که می توانید از مدل های نیم گرد و یا پله های مدرن تر استفاده نمایید. پله های مارپیچ به طور کلی دسته بندی های خاص خود را دارند پس سعی کنید در ابتدا متراژ منزل خود را در نظر بگیرید. قطری که برای پله های حول محور استفاده می شود بستگی به فضای منزل شما دارد و می توانید سبک مارپیچ را خودتان در نظر بگیرید و این موضوع کاملاً سلیقه ای خواهد بود.

قوانین اجرای پله داخلی ساختمانی

در انتخاب پله مناسب با فضا باید یک سری قوانین رعایت شود. ارتفاع کف تا کف ضخامت و دهانه بسیار مهم است. باید به نوع نرده ها دقت کنید تا مشخص شود که تحمل فشارهای وارده را دارد یا خیر. این موضوع می بایست بر اساس سطح دکوراسیون منزل شما ارزیابی شود.

طراحی نرده ها برای پله های حول محور نیز اجرا می شود یعنی نرده ها پس از بررسی محل مورد نظر طراحی و اجرا می شوند و این موضوع به کیفیت اجرای کار کمک زیادی می کند. نرده ها می توانند از جنس استیل و یا شیشه ای، آهن رنگ کوره ای و سیم بکسل باشند و این موضوع طبق سلیقه مشتری انتخاب می شود.

انتخاب پله مناسب با فضای نیم طبقه

در برخی از خانه ها طبقات به صورت نیمه یا نیم طبقه اجرا شده اند و این موضوع سبب می شود که ساخت پله گرد استیل بیشتر از قبل مورد استفاده قرار بگیرد چون فضای کافی برای دور زدن نیم طبقه را اجرا می کند. اینطور که مشخص است جنس استیلی که برای این طبقات استفاده می شود باید یکپارچه باشد در غیر این صورت مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت.

در انتخاب پله مناسب با فضا باید بدانید که هر بخش از پله به نسبت بخش دیگر چطور اجرا می شود و اجرای آن بر چه اساسی سنجیده می شود. اینطور که بررسی ها نشان داده است سطوح بین کف و سقف نیز می بایست قابل قبول باشد.

شما می توانید ایده های خود را با کارشناسان گام استیل در میان بگذارید.

پله شمشیری - کد S1000 - پروژه شماره 1
پله شمشیری - کد S1000 - پروژه شماره ۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *