اتاق خبر گام استیل, استیل, پله, دکوراسیون

جدیدترین انواع پله دوبلکس

پله اسپیرال- جدیدترین انواع پله دوبلکس

بانوان خوش سلیقه ایرانی علاقه زیادی به خانه های با پله های دوبلکس دارند بنابراین چه خوب است که انواع پله دوبلکس را بشناسیم. انواع پله دوبلکس از جنس فلزی، استیل، چوبی، سنگی و بتنی تهیه می شود که جنس استیل آن بی نظیر بوده و به نوعی طراحی شده است که می تواند تا مدتها دوام داشته باشد البته اگر از استیل باکیفیت در آن استفاده شود.

انواع پله دوبلکس معلق

حتماً نام پله معلق به گوش شما رسیده است! آیا می دانید که پله های معلق در لیست انواع انواع پله دوبلکس قرار گرفته اند و شما می توانید برای دسترسی به طبقه بالا از این پله ها استفاده کنید. پله های معلق ساختاری عجیب دارند و برای دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می گیرند.

البته نام دیگری که برای این پله ها در نظر گرفته می شود پله شناور یا آویز است. این پله ها به صورت فوق مدرن طراحی می شوند به طوری که در نگاه اول اینطور به نظر می رسد که پله از دیوار بیرون زده است و به نوعی در هوا معلق است.

پله های دوبلکس معلق بر اساس شاسی های آهنی به دیوار متصل می شوند و به طور کلی هیچ پایه ای برای اتصال به زمین ندارند و در لیست پله های مستقل قرار گرفته اند. این پله ها از یک دیوار بتنی به عنوان پشتیبان استفاده می کنند که بسیار محکم بوده و از استحکام بالایی برخوردار است.

انواع پله دوبلکس معلق در سبک های ال شکل، کنسولی، چوبی، استیل، شیشه ای و آهنی طراحی می شود. این پله ها برای فضاهای تنگ و محدود و بسته بهترین گزینه هستند و به طور کلی رویکرد مناسبی را شامل می شوند.


پله معلق - کد O1000 - پروژه شماره ۳
پله معلق - کد O1000 - پروژه شماره ۳

انواع پله دوبلکس حول محور

منظور از انواع پله دوبلکس حول محور که دارای یک ستون مرکزی بوده و پله به دور آن می چرخد. این پله ها هم برای فضاهای کوچک طراحی می شود و موقعیت جانمایی خوبی دارد و هم باری ملک های تجاری و شاه نشین بسیار عالی است. از سوی دیگر قابلیت دمنتاژ برای این پله ها نیز اجرا می شود.

این پله ها را می توان در هر نقطه از منزل اجرا کرد و نیاز به تکیه گاه دیوار ندارد. اگر دقت کنید انواع پله دوبلکس حول محور در هتل ها و قصرها مورد استفاده قرار می گیرد. این پله ها به زمین پیچ می شوند و در ارتفاع بالا ساخته خواهند شد البته که تا حدودی کاربرد تزئینی نیز دارند.

هر پله ای که دارای قوس باشد در لیست پله های گرد قرار می گیرد. پله هایی که چرخش 360 درجه دارند پله مارپیچ نامیده می شوند و به صورت حلزونی اجرا می شوند و به آنها پله اسپیرال گفته می شود.

برای اجرای انواع پله دوبلکس حول محور نیاز است که در ابتدا موقعیت فضا سنجیده شود و اگر فضا کوچک است باید محاسبات پیچیده ای صورت بگیرد و ایمنی لازم رعایت شود.


پله حول محور - H7000 - پروژه شماره 30
پله حول محور - H7000 - پروژه شماره ۳۰

انواع پله دوبلکس شمشیری

پله های شمشیری به صورت عمود روی بیس پلیت ها زیرین وارد می شوند. در واقع این پله ها با اتصال به سازه، بار وارده را به زمین منتقل می سازند. شیبی که برای انواع پله دوبلکس شمشیری در نظر گرفته می شود بسیار مهم است.

شاید کمتر کسی پله های شمشیری را برای دوبلکس مناسب بداند اما در سال های گذشته این سبک از پله به عنوان دوبلکس بسیار رایج بود. در ساخت این پله ها از تیر آهن استفاده می شود و فونداسیون پله باید به درستی اجرا شده باشد. در هر صورت پله های شمشیری معمولاً نیاز به محاسبه طول و زاویه مشخصی دارند و این کار باید توسط افراد خبره صورت بگیرد.

پله شمشیری - S2000 -پروژه شماره ۹
پله شمشیری - S2000 -پروژه شماره ۹

انواع پله دوبلکس مفصلی استیل

پله های مفصلی جدیدترین مدل های پله دوبلکس محسوب می شوند و از جنس استیل تهیه شده ان و به طور کلی از دسته پله هایی هستند که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و در آپارتمان ها از این پله ها استفاده می شود. این پله ها ارتباط خوبی بین طبقات مختلف یک ساختمان ایجاد می کنند و معمولاً با پله های سنگی ترکیب می شوند.

 جنس استیل به کار برده شده در پله های مفصلی بسیار مهم است و باید ضد زنگ و مقاوم باشد. از سوی دیگر نیاز است که نصب این پله ها آسانتر باشد و فضای کمتری اشغال نماید. دقت کنید که این پله ها دارای پایه پیچی، دو سر گلابی و همینطور مدل های مشبک هستند. جدیدترین پله های مفصلی با گرید 304 تولید می شوند و جنس کف پله ها از متریال شیشه و ام دی اف و پلکسی و سنگ خواهد بود.

 شما می توانید این پله ها را در مدل های قوس دار نیز سفارش دهید و همه چیز بسته به سلیقه خودتان ارزیابی می شود. این پله ها دارای پایه های پیچی بوده و به طور کلی ساختار خاص خود را دارد. در صورتی که هدف اجرای پله دوبلکس مفصلی است باید دقت کنید که فاصله بین کف پله ها زیاد نباشد تا فشاری به ستون فقرات وارد نشود. قیمت این پله ها بر اساس نوع استیل و مقدار استیل به کار رفته در آنها مشخص می شود.

پله مفصلی - کد M1163 - پروژه شماره ۱۲
پله مفصلی - کد M1163 - پروژه شماره ۱۲

کلام آخر

در انتخاب انواع پله های دوبلکس دست شما باز است و می توانید مدل هایی را انتخاب نمایید که با ساختار منزل شما سازگارتر است. مثلاً پله های باکس وسط نیز وجود دارد که در مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرد و راه پله مناسبی برای دسترسی به طبقات بالاتر است. اینطور که ارزیابی ها نشان می دهد پله های باکس وسط از نظر سبک اجرایی متنوع هستند و این تنوع سبب می شود تا بتوانید منزل خود را به صورت شیک و لوکس طراحی کنید.

 اگر نیاز به مشاوره در خصوص انتخاب مدل مناسب پله دوبلکس در منزل خود دارید، می توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید تا مشاوره های لازم در اختیار شما قرار بگیرد در غیر این صورت بهتر است این نکته را مدنظر قرار دهید که به طور کلی انتخاب پله های دوبلکس مناسب نیاز به ارزیابی دقیق دارد و شاید هر کسی نتواند پله های مناسب منزل خود را به درستی انتخاب کند. جنس استیلی که برای نرده و پله ها به کار می رود باید قطعاً با کیفیت باشند در غیر این صورت نمی توان گفت که از کیفیت بالایی برخوردار هستند این موضوع را جدی بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *