اتاق خبر گام استیل, استیل

استفاده از کاور استیل در دکوراسیون منازل

کاور استیل - گام استیل

از درب های سنگین و فاقد زیبایی گرفته تا حصار ها و حفاظ های آهنی و غیره هرچه بود آهن زمخت بود و آفت زنگ زدگی. اما امروزه به لطف پیشرفت روزافزون فناوری و صد البته افزایش توجه جامعه به وجه زیبایی شناسی سازه ها و به ویژه ورود آلیاژ استیل به عالم فلزات و استفاده از کاور استیل در هر سازه ای از درب های ورودی و حفاظ و نرده های ساختمانی گرفته تا ظروف آشپزخانه و دکوراسیون زیبا و چشم نواز منزل می توان نهایت استحکام را در کنار اوج زیبایی و درخشش به نظاره نشست و این یعنی تلفیق هنر و صنعت روز دنیا.

کاور استیل - ۱
کاور استیل - ۱

کاور استیل، ترکیبی شگفت انگیز، دنیایی از طرح و رنگ بی نظیر

کاور استیل از چه ترکیبی ساخته شده است ؟

استیل آلیاژی است که از دمیدن اکسیژن در آهن مذاب حاصل شده و برای و وجود 2 درصد کربن در ترکیب آن باعث ایجاد بیشترین استحکام در این فلز ارزشمند شده است. استیل در ادامه روند تولید با فلزات دیگر از قبیل نیکل و کروم نیز  ترکیب می شود که هر یک از این عناصر باعث ارتقاء کیفیت ورق استیل از جمله افزایش دوام و انعطاف پذیری و درخشش فوق العاده کاور استیل می شوند.

کاور استیل در چه رنگ و طرح هایی موجود است؟

کاور استیل درضخامت ها و رنگ های مختلف  به دو شکل آینه ای(براق) و خش دار در بازار موجود است. اما از پرطرفدارترین نمونه های آن می توان به کاور استیل براق با دنیایی از رنگ های طلایی نقره ای، مسی، شامپاینی و دودی اشاره نمود البته کاور استیل خش دار نیز در همین رنگ ها در بازار موجود است.

به لحاظ طراحی نیز با توجه به انعطاف پذیری فوق العاده ی ورق استیل در کنار پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاههای برش لیزری و واترجت و خم کاری های بسیار خلاقانه به جرات می توان گفت طرح های پیاده شده بر روی این کاور  بی نهایت و نامحدود است. همه چیز بستگی به نیاز، ایده و سلیقه زیبا پسند شما دارد.

بیشترین کاربرد کاور استیل بر اساس رنگ

کاور استیل نقره ای

کاور استیل نقره ای براق از پرطرفدارترین و پرکاربردترین کاورهای موجود است هرچند انعطاف پذیری و فرم پذیری فوق العاده استیل در کنار رنگ های متنوع آن این امکان را به صنعتکاران و مصرف کنندگان داده که با خیالی آسوده انواع طرح را بر روی استیل پیاده کنند. اما اگر به سلیقه ی روز جامعه و فراوانی در بازار توجه کنید درمی یابید کاور استیل نقره ای براق از پرطرفدارترین و پرکاربردترین کاورهای موجود است که علاوه بر پوشش درب، ستون، کابین آسانسور، دیوار، قرنیز و کابینت استیل و لوازم پر مصرف  آشپزخانه  در صنایع پزشکی – بهداشتی، مخازن کارخانجات و البته صنعت تولید مواد غذایی کاربرد فراوانی دارد.

کاور استیل مسی

یکی از خاص ترین و درعین حال جذاب ترین ورق استیل های موجود، رنگ مسی آن است که استفاده از آن در طراحی دکوراسیون جلوه ای بسیار زیبا به محیط می بخشد چرا که رنگ گرم مس در کنار درخشش تماشایی و دوام فوق العاده استیل،غایت زیبایی و تنوع را برایتان به ارمغان می آورد.

بویژه آنکه تلفیق آن با شیشه منجر به افزایش انعکاس رنگ ها و مناظر موجود در محیط شده و جلوه ای بی نظیر از انواع رنگ و طرح ایجاد می کند. رنگهایی بدیع و چشم نواز که حاصل انعکاس رنگ های متنوع محیط و لباس عابران است و هر گز تکراری نخواهد شد.

کاور استیل طلایی

این پوشش نیز از پرطرفدارترین ها به شمار می رود بویژه در کاور درب، ستون و دکوراسیون علاوه بر رنگ های ذکر شده کاور استیل در رنگهای مشکی، دودی، برنزی، شامپاینی و در دو نمونه آینه ای و خش دار موجود است که با تلفیق هریک از آنها با شیشه و ایجاد طرح های منحصر به فرد می توان دنیای بی نظیری از رنگ و طرح ایجاد کرد.

کاور استیل - ۲
کاور استیل - ۲

انواع کاور استیل بر مبنای سطح مقطع

ورق استیل فرم پذیری فوق العاده ای دارد اما بر اساس فراوانی مصرف عموما در دو نمونه ی لوله ای و مکعبی تولید و عرضه می شود. کاور استیل لوله ای کاربرد بسیار زیادی در تولید انواع حفاظ و نرده دارد

کاور استیل لوله ای

چنانچه سطح مقطع این ورق به شکل دایره ای باشد منجر به تولید لوله استیل خواهد شد که کاربرد بسیار زیادی در تولید انواع حفاظ و نرده دارد که از مستحکم ترین های آن می توان به حفاظ بانکی اشاره کرد که تلفیقی است از میلگردهای آهنی و کاور استیل لوله ای که به دلیل استحکام بسیار زیاد و نفوذ ناپذیری به استیل ضد سرقت معروف است.

کاور استیل قوطی

این کاور که سطح مقطعی مکعبی داشته و عموما در چهارچوب درب ها به ویژه به عنوان پوشش مناسب پروفیل های آهنی استفاده می شود و نمایی بسیار زیبا و درخشان  و البته مقاومتی بالا به درب های استیل می بخشد

کاور استیل - ۳
کاور استیل - ۳

انواع کاور استیل بر مبنای سطح مقطع

اصولا قیمت مقطوع و مشخصی برای انواع سازه های از جنس استیل وجود ندارد چرا که این فلز ارزشمند را می توان درطرح ها و رنگ های متنوع مختلف در جاهای مختلف استفاده کرد  و بر همین اساس قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود اما به منظور آگاهی بخشی هر چه بیشتر به ذکر عوامل موثر در تعیین قیمت کاور استیل می پردازیم.

یکی از تعیین کننده ترین فاکتورها در میزان قیمت سازه های استیل خلوص و کیفیت آلیاژ استفاده شده در سازه می باشد که در بازار ایران عموما از استیل 201 یا  304 استفاده می شود و طبیعتا استیل 304 به دلیل خلوص بالا درصد کروم بالاتر  و استحکام بیشتر قیمت بالاتری دارد رنگ  و میزان ضخامت  ورق استیل نیز در قیمت آن موثراست ورق استیل های موجود در بازار ضخامتی بین نیم تا 35 میلی متر  داشته و ابعاد استاندارد آن 1250*2500 میلی متر است و برای پوشش در ابعاد وسیع تر باید از چند کاور در کنار هم استفاده کرد.

با این  وجود  ابعاد و ضخامت ورق استیل قابل تغییر بوده و بر اساس اینکه کاور استیل تولید کدام کشور باشد متفاوت است بنابراین برند و کشور تولید کننده نیز در قیمت استیل اثر دارد. اما نکته قابل توجه این است که خاصیت خود ترمیمی دوام، کارایی و ماندگاری سازه های استیل به ویژه استیل 304 به بهترین شکل قیمت آن را جبران کرده و یک عمر فارغ از هرگونه هزینه ی تعمیر و تعویض می توانید از درخشش، زیبایی، استحکام ، ایمنی و امنیت فوق العاده ی استیل بهره ببرید. یک عمر فارغ از هرگونه هزینه تعمیر و تعویض می توانید از درخشش، زیبایی، استحکام، ایمنی و امنیت فوق العاده ی استیل بهره ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *